ראש השנה להתקשרות
ההתוועדות במשפחה
לאחר ששמתם כיבוד על השולחן ואספתם את המשפחה:
בצידו הדרומי של בית המדרש, מימין החדר המיוחד והמרפסת, הכינו בימה לכינוס. על הקיר שעונה הייתה תמונת ציור ענקית – פרי יצירתו של הצייר מיכאל שוורץ, ותוכנה – 'איך יראה העולם בימות המשיח'. ציור התמונה נעשה בהוראת הרבי, ובתשנ"ב, כשבישר הצייר לרבי שהציור ייגמר לקראת פסח, ביקשו הרבי שיסיים לי"א ניסן. הציור אכן נסתיים לי"א ניסן, אך בעקבות המאורע שאירע רח"ל בכ"ז אד"ר, נמנע מהצייר להביאו לרבי
בתחילת השנה עלה בדעתו לעשות סיום במעמד הרבי, ובהתייעצות עם המזכירות הועלה התאריך 'יו"ד שבט' כזמן מתאים. הדבר גם קיבל את אישורו והסכמתו של הרבי.
לפני הסאטלייט, כשמארגני כינוס הענק רצו לעשותו באותו ערב – 'הצליחו' לשכנע את הצייר לשלב 'בציורו' גם את הכינוס, ועל כן קיבלו גם את הסכמתו וברכתו של הרבי.
בשעה 5 נפתח הכינוס. תחלה אמר כל הקהל את פרק צ"א בתהילים – לרפואת הרבי מלך המשיח. השליח-ציבור, הרב משה טלישבסקי, אמר פסוק בפסוק וכל הקהל אחריו.
לאחר מכן דברו הרבנים ובהמשך העביר המנחה את רשות הדיבור להרב יהושע (שייע) הכט, שיציג את הצייר מיכל שווארץ העושה 'סיום' בערב זה על תמונתו.
לאחר ההזמנה דיבר הרב לייבל גרונר ואמר אשר הרבי יורד לתפילה רגילה ואין לתת שום פרשנות אחרת לעובדה שהרבי יורד
בשעה שש בערך יצא הרבי אל החדר המיוחד. הקהל החל לנגן 'אורך ימים', והורמו התריסים.
לאחר תפילת ערבית יצא הרבי אל המרפסת. הצייר השלים את המילה ממ"ש בציור לעיני הרבי, כשבאותו זמן בירך הרב שניאור גוראריה את הרבי לרגל יו"ד שבט, והכריז על קבלת מלכותו מחדש כמלך המשיח כשהוא מסיים בהכרזת יחי, ומיד החל הקהל לנגן יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד. במשך שמונה דקות עודד הרבי את שירת היחי.
לסיום רקד הקהל בניגון "יחי", ריקוד שנמשך זמן רב…
כשאנו קוראים את כל זה אנחנו מבינים שהתחושה אז היתה שהגאולה מגיעה באותו רגע ממש והרבי יהיה זה שיגאל אותנו
אבל באמת זה לא תחושה שאמורה להיות רק אז אלא גם ובעיקר עכשיו כשעברו מאז רח"ל הרבה שנים ואנחנו רואים מיום ליום יותר ויותר את סימני הגאולה אז צריכה להתחזק אצלנו התחושה שהנה הנה משיח בא וזה צריך לקרות ממש עכשיו
ומעבר לזה אנו רואים שהיה את החשש שישירו יחי אדוננו לעיני כולם ולפרסם את זה אבל הרבי הסכים לפרסם את זה לכולם. אז איך אנחנו גם כן מתחזקים בזה
מה אנחנו מבינים מזה שהרבי הסכים לאירוע?
איך אנחנו מקבלים על עצמנו את מלכותו של הרבי כמלך המשיח?
קובץ המעשה ההוא העיקר הינו ליקוט של הוראות הרבי שליט"א מלך המשיח (החל משנת תשמ"ח) בנוגע למעשה בפועל (בשנים אלו הדגיש הרבי שוב ושוב ש"המעשה – הוא העיקר"). חברי מערכת המעשה הוא העיקר זכו להגהות מיוחדות של הרבי על כמה מהגיליונות.