יא כסלו

הבעל שם טוב
כיצד קונים קדושה יתירה
יש להסתכל בפני בני אדם הכשרים, שמחשבתם דבוקה בהשם יתברך, כיון שעל ידי זה יקנה האדם קדושה יתירה בנפשו.
(צוואת הריב"ש אות נ')
המגיד ממזריטש
במה גדולים מעשה צדיקים יותר ממעשה שמים וארץ
בנוגע למאמר רז"ל: "גדולים מעשה צדיקים, ממעשה שמים וארץ" (כתובות ה,א), פירש – כי מעשה שמים וארץ, הם יש מאין, מה שאין כן צדיקים על ידי עבודתם הופכים את העולם מיש לאין, ולכן עבודתם גדולה יותר, כיון שהצדיקים מכל דבר גשמי מעלים את הניצוצות שלו לקדושה, (ועל ידי זה גורמים לבטל את העולם להקב"ה).
(ליקוטי אמרים אות י"א)
אדמו"ר הזקן
גם בדורו של אחאב בזכות האחדות ניצחו במלחמות
הטעם למה שבדורו של אחאב למרות שהיו עובדי עבודה זרה, עם כל זה כשהיו יוצאים למלחמה היו מנצחים וכובשים את העולם, מה שאין כן בדורם של שאול ודוד, למרות שאפילו תינוקות של בית רבן היו דורשים מ"ט אופני פירושים בכל ענין שבתורה, בכל זאת לא הצליחו במלחמותיהם, והיו נכנעים תחת כמה אומות, וטעם הדבר מפני שאצל אחאב הייתה אחדות גדולה, ואילו אצל שאול ודוד לא היתה.
(מאמרי אדמו"ר הזקן עניינים ע' פ"ו)
אדמו"ר האמצעי
למרות שישנם הרבה טרדות הפרנסה, לעולם לא יוכלו לכבות את אור הנשמה
על הפסוק: "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה" (שיר השירים ח,ז), פירש: "מים רבים" – הם טרדות הפרנסה, ולא יוכלו לכבות את אור הנשמה, הנקראת שלהבת י"ה.
(תורת חיים בראשית א' נח,ב)
אדמו"ר הצמח צדק
לעתיד לבוא כל מה שהיה מכוסה ובהעלם יתגלה
בנוגע למה שכתוב: "ואמר ביום ההוא, הנה אלוקינו זה" (ישעי' כה, ט), פירש: מה שהיום נחשב לבחינה "הוא" (לשון נסתר והעלם), הנה "ביום ההוא" שקאי על עלמא דאתכסיא בזמן של לעתיד לבוא, יהיה בבחינת "זה" וגילוי.
(אור התורה על הסידור עי ל"ה)
אדמו"ר המהר"ש
אחדות השם היא בתוך העולם
בנוגע למה שכתוב: "שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד" (דברים ו,ד), שואל שלכאורה למה לא כתוב השם "יחיד", שמורה על אחדות גדולה יותר מ"אחד", אך האמת תיבת "אחד" מורה על אחדות אמתית, שהוי' מתאחד בז' רקיעים וארץ ובד' רוחות העולם.
(תורת שמואל תרכ"ח ע' ק"צ)
אדמו"ר הרש"ב
שנאת חינם נמצאת יותר אצל עובדי השם
עוון שנאת חינם נמצא בעוונותינו הרבים יותר אצל עובדי השם, כיון שכל אחד בונה במה לעצמו בעסק התורה שלו, ולכן לא מתחבר עם זולתו.
(ספר המאמרים תרנ"ט ע' ס"א)
אדמו"ר הריי"צ
רבותינו הקדושים הנחילו לנו, שפנימיות הלב שלנו יהיה להשם
על מאמר חז"ל: "זרוק חוטרא לאוירא אעיקרי' קאי" (ב"ר ס"פ ה"ג פ"ו. פס"ז וירא כא,א), נחלה בלי מיצרים הנחילו אבותינו רבותינו הקדושים לכל החסידים הראשונים, אשר בני בניהם ובני בנותיהם לדורותיהם באיזו מדינה שיהיו, יהיה אצלם ה"עיקרי" – שהוא המשכת פנימיות הלב אל צור מחצבתם, אלא שלפעמים זה מכוסה ונעלם בכמה לבושים.
(היום יום א' סיוון)
כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח
כוחו של משה רבינו שבדור, אנשי משה
על ידי כוחו של משה רבינו של הדור, וכמובא בחז"ל "דאתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא" (תקו"ז תיקון ס"ט. קי,א. קיד,א), יכולים לצאת גם מחוץ לענני הכבוד למקום נחש שרף ועקרב (שהכוונה היא לצאת למקום הקליפות), ולנצח את מלחמת עמלק, מאחר שהולכים בכוחו של משה רבנו שבדור.
(ספר המאמרים תשמ"ב ד"ה ויבוא עמלק)