על ידי הדקדוק בקריאת שמע לאומרה בלי מחשבה זרה – על ידי זה כל סוגי המזיקים בדילים ממנו.
(צוואת הריב"ש אות י"ט)
המגיד ממזריטש
לפי הנהגת האדם, כך מתנהגים אתו מלמעלה
על הפסוק "דמות כמראה אדם עליו מלמעלה" (יחזקאל א,כו), ביאר: כפי המידה והדמות שאדם מראה מלמטה בעבודת השם, כן מתנהגים עמו מלמעלה.
(ליקוטי שיחות ח"ד ע' 2621)
אדמו"ר הזקן
האמונה שכל מה שבא מאת ה' הוא טוב, זה מביא שיהיה טוב בפועל
כשאדם מאמין באמת שכל ענייניו בפרטי פרטיותיהם באים מלמעלה – והרע הנדמה בגלוי כל חיותו הוא מהטוב העליון הגנוז של הקב"ה, הנה באמונה זו גורם שהטוב יתגלה למטה והרע יתעלם.
(תניא אגרת הקודש קיז,א)
אדמו"ר האמצעי
הבטחת הרב המגיד שתמיד יד החסידים תהיה על העליונה
בגלל המסירות נפש של אדמו"ר הזקן על החסידות, הבטיח לו רבו הרב המגיד ממזריטש, שתמיד בכל ענין של יראת שמים, יד מקושריו תהיה על העליונה.
(ליקוטי שיחות חלק כ"ד ע' 363)
הצמח צדק
הכוונה העליונה להמשיך אלוקות בעולם הגשמי
בנוגע למה ששקדו הראשונים כל ימיהם בלימוד הנגלה בתורה – והגם שעיקר העסק בנגלה הוא בעניינים גשמיים, זהו מפני שהכוונה העליונה היא להמשיך את האלוקות בגלוי למטה. ולכן נתלבשה התורה בגשמיות דווקא.
(אור התורה עניינים ע' ר"צ)
אדמו"ר המהר"ש
עיקרה של החסידות היא אהבת ישראל
מהי פעולתה של חסידות ויראת שמים באם חסר העיקר אהבת ישראל, ועוד לגרום צער לזולת.
(היום יום חי מנחם אב)
אדמו"ר הרש"ב
באדם המדות מנוהלות על פי השכל
באדם – יש ערך בין המידות למוחין. כיון שהמוחין מולידים את המידות ומנהיגים אותם. מה שאין כן בבהמה המידות הם בתוקף יותר, כיון שאין לה את השכל כדי שתוכל להחליש המדה.
(ספר המאמרים תרמ"ג ע' צ"א)
אדמו"ר הריי"צ
הגלות נמשלה לשינה
על זמן הגלות נאמר "היינו כחולמים" (תהילים קכו,א), הגלות נמשלה לחלום. וכשם שבחלום יכול לחלום שני דברים הפכיים, כך גם בזמן הגלות יתכן שמיד אחר התפילה יוכל ליפול בעבירה.
(ספר המאמרים ת"ש ע' 8)
כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח
עבודת הגלות בדורנו היא מתוך שמחה
ענין המרירות שבתשובה אינו שייך לדורנו זה האחרון – דרא דעיקבתא דמשיחא, כיון שבדורנו אין לנו כוח לענין המרירות, ולכן עבודת התשובה בדורנו היא מתוך שמחה דווקא.