ז כסלו

הבעל שם טוב
כיצד היא התפילה הראויה
מה שאדם נשאר בחיים אחר התפילה, זהו חסד גדול מה' יתברך, כיוון שעל פי טבע אדם היה צריך למות חס וחלילה בתפילה, כיוון שהשקיע את כל כוחו בתפילה.
(צוואת הריב"ש אות ל"ה)
המגיד ממזריטש
איך מכוונים לאמיתתה של תורה?
על הפסוק "אשרי אדם עוז לו בך מסילות בלבבם" (תהילים פד,ו), פירש: "עוז" היא התורה, וכדי לכוון לאמיתתה של תורה ולא סתם לומר דברי רוח, זהו כאשר מסילות השם בלבבו, (דהיינו כשלבו דבוק בהשם).
(ספר המאמרים תש"ח ע' 401)
אדמו"ר הזקן
לימוד החסידות משמר את לימוד הנגלה
על הפסוק "על כל קרבנך תקריב מלח" (ויקרא ב,יג), פירש: תפקידו של מלח למתק את הבשר. ובנמשל "בשר" – מסמל על לימוד נגלה דתורה (גמרא והלכות). ואילו "מלח" – מסמל על לימוד החסידות, שנותן טעם בלימוד הנגלה, שהלימוד יהיה ביראת שמים.
(ליקוטי תורה ויקרא ד,א)
אדמו"ר האמצעי
תפילה בקול רם
בנוגע לעבודת התפילה – צריך להיות בקול רם שמעורר הכוונה, ואין לחוש מפני המלעיגים.
(אגרות קודש אדמו"ר האמצעי ע' רע"ג)
הצמח צדק
הדביקות בהשם יתברך
האדם על ידי דבקותו בה' יתברך נקרא "אדם" – כיוון שבלי התדבקות בה', הוא רק בחינת ד' מ' – ראשי תיבות ד'יבור מ'לכות. מה שאין כן על ידי דבקותו בה' יתברך – אלופו של עולם. ניתווספה בו האות א', ואזי נקרא "אדם".
(ספר הליקוטים ערך חצוצרות ע' תתע"ג)
אדמו"ר המהר"ש
כשמנגנים ארבע בבות, מעוררים עת רצון למעלה
בעת שמנגנים את ניגונו של אדמו"ר הזקן בן הד' בבות, פועלים שיהיה למעלה עת רצון, ולכן זה גם זמן המוכשר לתשובה.
(ספר השיחות תש"ב עי 831)
אדמו"ר הרש"ב
מעלת הקדושה על הקליפה היא בענין האחדות
קליפת מדין – היא קליפת המחלוקת, "מדין" מלשון "מדון" ומריבה. וזהו עיקר ההפרש בין הקדושה לסטרא אחרא, דבקדושה הכל באחדות, ובקליפה זה פירוד.
(ספר המאמרים תרנ"ט ע' נ"ה)
אדמו"ר הריי"צ
התעוררות אהבה ויראה בתפילה
על ידי התעוררות אהבה ויראה בתפילה – א) התפילה מתקבלת יותר לפני ה'. ב) בזה תלויה הנהגת האדם בקיום התורה והמצוות במשך כל היום.
(ספר המאמרים תש"א ע' 02)
כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח
חשיבות הקדמת התשובה לעשיית המצוות
בנוגע למאמר רז"ל "תכלית חכמה תשובה ומעשים טובים" (ברכות יז,א), מה שנאמר תשובה לפני מעשים טובים – להורות לנו שעל ידי הקדמת התשובה, המעשים (שהם המצוות) שנעשים לאחר מכן, הם טובים ומאירים, שמאיר בהם אור התורה, וגם מאיר בהם בחינת המאור שבתורה.
(ספר המאמרים תשמ"ו ד"ה מרגלא בפומיה דרבא)