יד כסלו

הבעל שם טוב
מעלת הדקדוק במצוות שבת
עה"פ "תשב אנוש עד דכא" (תהילים צ,ג), פירש: "תשב" אותיות "שבת", דהיינו מי שמקפיד ומדקדק במצות "שבת", גם אם הוא בבחינת "אנוש" – שעובד ע"ז כדור "אנוש", מוחלין לו כל עוונותיו.
(הקדמה לכתר שם טוב. צוואת הריב"ש אות ד')
המגיד ממזריטש
המצוות של בני ישראל גורמות תענוג להשם יתברך
עה"פ "ושמועה טובה תדשן עצם" (משלי טו,ל), על ידי מעשיהן של ישראל, הקב"ה מתענג ומתפרנס מזה, וזהו "תדשן עצם" – כלומר שמדשן את העצמיות של הקב"ה כביכול.
(לקוטי אמרים אות ג')
אדמו"ר הזקן
אין לבטל שידוך בגלל הפסד כספי
קבלה בידינו מרבותינו קדושי עליון, שלא לבטל השידוך בגלל הפסד ממון, כיון שיש חשש סכנה בזה ח"ו, וגם יש להקפיד שלא לאחר את זמן הנישואין.
(מאה שערים ע' ה')
אדמו"ר האמצעי
מעלת הבעלי עסק על יושבי אוהל
לבעלי עסקים יש יתרון על יושבי אהל – בעניין ראיית אלוקות במוחש.
(היום יום ז' תשרי)
הצמח צדק
הקשר בין הקב"ה לבני ישראל כחתן לכלה
הקב"ה נקרא "חתן" וכנסת ישראל נקראת "כלה", וכמו שכתוב "ביום חתונתו זה מתן תורה" (תענית פ"ד משנה ח'), "חתן" – מלשון חות דרגא (ירידת דרגה), שהשם יתברך משפיל את עצמו להמשיך את השפע לבני ישראל, ובני ישראל הם "הכלה" – המקבלים, ואף שזה משל גשמי, אבל כן הוא באמת.
(ספר הליקוטים ערך חתן ע' תתקע"א)
אדמו"ר המהר"ש
כל דבר למטה יש לו שורש למעלה
על מארז"ל "נשאו דשאים קל וחומר בעצמם (חולין ס,א), ולכאורה הצומח אין בו שכל, אלא שכל דבר למטה יש לו השורש למעלה, והשורש של הדשאים הם אלו שנשאו את הקל וחומר.
(תורת שמואל תרכ"ט ע' קמ"ה)
אדמו"ר הרש"ב
השמחה פורצת כל הגדרים
בכוחה של שמחה לפרוץ כל הגדרים – והטעם כיון שבעת השמחה יהיה גילוי מעצם הנפש ממש, משום זה יתכן שישתנו כוחותיו של האדם, ופעמים יתכן שאיש רע ואכזרי בעת שמחתו יקבל כל אחד בסבר פנים יפות. ולהיפך יתכן שאיש הטוב בעת שמחתו יתאכזר ויכה לכל מי שיפגע.
(ספר המאמרים תרנ"ז ע' רכ"ו ואילך)
אדמו"ר הריי"צ
בזמן השמחה אדם מבטל את ישותו
בעת השמחה אדם עוזב את ישותו ורואה את המעלות של זולתו, ובאמת לכל אחד מישראל יש מעלות נפלאות, אלא שמחמת ישותו לא רואה מעלת זולתו.
(ספר המאמרים קונטרסים ח"א כב,ב)
כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח
חשיבות הייחוס בנישואין
מעלת הייחוס בנישואין תופסת מקום חשוב ועיקרי – ובפרט כשהבא להשתדך הוא בר יחוס נעלה. כמו שכתוב בתורה גבי ייחוסה של אשת אהרון שנשא את "אלישבע בת עמינדב אחות נחשון" (בראשית ו,כג), וכן גבי אברהם שאמר לאליעזר "כי אם אל ארצי ומולדתי תלך" (בראשית כד,ד), שבני ארצי מיוחסות הן בהיותן ממשפחת אברהם.
(ליקוטי שיחות חי"ב ע' 78)