כג כסלו

הבעל שם טוב
אהבת ישראל הוא השער הראשי
אהבת ישראל זה השער הראשי, דרכו נכנסים בחצרות השם.
(ליקוטי דיבורים ח"ב ע' 214)
המגיד ממזריטש
גם בתענוג גשמי, יש לחפש את התענוג הרוחני
גם כשיש תענוגים גשמיים כמו בשמחת שבת ויום טוב, יש להידבק בתענוג הרוחני שבדבר ולא בתענוג הגשמי. על דרך משל, בן המלך שנשבה לאחד מהעבדים הפוחזים, והבן רוצה לקשר מחשבתו עם אביו, כדי שאביו ייזכר ממנו, ופעם רצה העבד ללכת לבית היין להשתכר ולקח עמו את בן המלך, שניהם שתו ושמחו, אך שמחת העבד הייתה שמחה חומרית, ושמחת בן המלך הייתה לקשר מחשבתו עם אביו המלך.
(ליקוטי אמרים אות ק"ז)
אדמו"ר הזקן
כשנופלת השגה חדשה, חשוב לומר אותה בדיבור
בנוגע למנהג הרב המגיד – כשנפלה לו איזו השגה חדשה במוחו היה אומרה בפה, והטעם לזה: כיון שהמשיך השגה זו גם בדיבור, על ידי זה המשיך העניין בעולם הזה, וכך שגם אחד הנמצא אפילו בקצה השני של העולם, על ידי יגיעתו יכול להשיגה.
(מאמרי אדמו"ר הזקן הקצרים ע' תס"ד)
אדמו"ר האמצעי
הדביקות בהשם יתברך
על הפסוק "ובו תדבקון" (דברים יג,ה), פירש: יש להידבק בהשם יתברך, עד לאופן שיהיה דומה לו שנפטר מהעולם, וכמו שהיה אצל הבעל שם טוב בעת עליית נשמתו, שהיה מופשט מכל הגשמת חיי חומריות גופו כמו המתעלף ממש.
(שערי תשובה שער התפילה מו,ב)
הצמח צדק
מדוע לא רואים היום ניסים גלויים
על ימי הגלות כתיב "אותותינו לא ראינו" (תהלים עד,ט), שאין רואים נסים בגלוי, אבל הנסים המלובשים בטבע שייכים גם בזמן הגלות, והטעם לזה: כיון שבדורות הראשונים היו הלבושים שלהם דקים ביותר כלבוש הצמר והפשתן, לכן היה לפעמים עת הכושר שיתגלה להם האור האלקי, מה שאין כן בדורות האחרונים בעקבות משיחא, הנשמות הם מבחינת עקביים, והלבושים שלהם מאד גסים, כמשל המנעל של עור המסתיר על הרגל, ולכן האור האלקי מוסתר בלבושי הטבע.
(ספר הליקוטים ערך נס עי קל"ח)
אדמו"ר המהר"ש
על ידי ששוכח מתאוות העולם מתחבר עם השי"ת
על ידי ההכנה של "לך לך" (בראשית יב,א), ו"שכחי עמך ובית אביך" (תהלים מה,יא), דהיינו ששוכח על תאוות העולם הזה, על ידי זה יוכל להתחבר עם הקב"ה בתפילה, והיינו שמחבר את הנשמה המלובשת בגוף עם שורש הנשמה למעלה.
(תורת שמואל תר"ל ע' י"א)
אדמו"ר הרש"ב
כל יהודי קשור בהשם יתברך מצד עצם טבעו
כל איש ישראל מצד עצם נשמתו אינו יכול לעשות ההיפך מרצון השם יתברך, והוא בטל להשם לא על פי טעם ודעת, אלא מצד עצם טבעו.
(ספר המאמרים תרע"ח ע' צ"ז)
אדמו"ר הריי"צ
הקדמת התשובה לקיום שאר מצוות השם
מצוות התשובה היא למעלה מכל המצוות, (למרות שהיא מצוה פרטית ככל המצוות), וזהו מפני שעל ידי ההקדמה דתשובה, המצוות שנעשים אחר כך, הם באופן אחר לגמרי, וגם שעל ידי התשובה נעשה סליחת העוונות.
(ספר המאמרים קונטרסים ח"א ע' קכה,ב)
כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח
כל מה שקורה אצל הצדיקים זה בהסכמתם
בנוגע למאמר רז"ל "הזית הזה כשכותשים אותו מוציא שמנו" (שמו"ר רפל"ו), על דרך זה הוא במאסר של הרביים, שכל זה נעשה בהסכמתם, כי כל צדיק וצדיק מושל ושולט על כל העניינים הגשמיים שלו, וכל מאורע עמו הוא בהסכמתו. ומזה מובן שזה שהרביים הסכימו על מאסרם, זהו בשביל ההפצה (הפצת היהדות והפצת המעיינות) בריבוי שתהיה לאחרי זה.
(ספר המאמרים מלוקט ח"א ע' תט"ז)