ג כסלו

הבעל שם טוב
ללמוד ולהתפלל בחיות
על הפסוק: "בא אל התיבה" (בראשית ז,א) פירש: יש לבוא ולהיכנס לתיבות התורה והתפילה, דהיינו שיש להתפלל וללמוד בחיות.
(ליקוטי שיחות ח"א ע' 6)
המגיד ממזריטש
לאהבת השם מגיעים רק על ידי התבוננות
על הפסוק "ואהבת את ה' אלוקיך" (דברים ו,ה), הקשה איך שייך ציווי על אהבה, וביאר: ש"ואהבת" הוא בלשון הבטחה, שסופו להגיע לידי אהבה, וזה בא על ידי ההתבוננות ש"הוי' אלוקיך", פירוש ש"הוי'" שלמעלה מהטבע, הוא "אלוקיך" – כחך וחיותך.
(ספר המאמרים תש"א ע' 611)
אדמו"ר הזקן
מה הדבר שהכי מסייע לאדם בעבודת השם
על ידי שהאדם כופה את עצמו במחשבה דיבור או מעשה – על ידי זה נמשכת עליו קדושה עליונה לסייעו סיוע רב ועצום לעבודתו יתברך.
(תניא ליקוטי אמרים לד,ב)
אדמו"ר האמצעי
טובים השנים מן האחד
כשאחד מדבר עם זולתו בענייני עבודת ה' – ישנם שני נפש האלוקית נגד נפש הטבעית אחת (נתבאר בספר התוועדויות בלשון הקודש תשמ"ו ח"ב עמוד 599. וראה גם ליקוטי שיחות ח"ב עמוד 642 ועוד)
(היום יום עמוד כ' טבת)
הצמח צדק
חשיבות קיום מעשה המצוות בריבוי פעמים
על דברי המשנה: "הכל לפי רוב המעשה" (אבות פ"ג משנה ט"ו), ביאר: ההדגשה היא רוב המעשה, ולא גודל המעשה, הכוונה בזה היא במה שכופל ומתמיד בעשיית הטוב, דאינו דומה המחלק מאה זהובים לצדקה במאה פעמים, לנותן אותם בבת אחת, כיוון שהנותן במאה פעמים יש לו רוב המעשה.
(אור התורה עניינים ע' מ"א)
אדמו"ר המהר"ש
המשקיע עצמו יותר מדי בפרנסתו פעמים זה יכול להזיק
מי שמשקיע עצמו בפרנסה יותר מכפי הצורך – פעמים לא זו בלבד שלא מועיל, אלא גם מזיק. כמשל ההולך עם לבוש שגדול מכפי מידתו שיכול להיכשל בו. ועל דרך זה מי ששקוע יותר מכפי הצורך בלבושי הפרנסה, יכול להיכשל על ידי זה.
(המשך מים רבים תרל"ו)
אדמו"ר הרש"ב
האדם צריך ללכת ולהגיע לגלות את עצם נשמתו
על הפסוק "לך לך" (בראשית יב,א), פירש: "לך" – האדם צריך ללכת, "לך" – אל עצמיותו. דהיינו לעצמיות נשמתו, ועל דרך מה שכתוב: "קומי לך רעיתי ולכי לך" (שיר השירים ב, י), שהרי לא כל הנשמה מלובשת בגוף (שהאדם צריך ללכת ולהגיע לגלות את עצם נשמתו), ולכן יש להתקשר עם עצם הנשמה.
(ספר המאמרים תרס"ו ע' ס"ז)
אדמו"ר הריי"צ
כוח המסירות נפש ישנו בדורנו יותר מדורות קודמים
למרות שבדורות האחרונים נמצאים בדרגה פחותה – עם כל זה כוח המסירות נפש ישנו עתה יותר מדורות הראשונים, ועל דרך משל שיותר קל להכניס הרגל למים רותחים, מאשר להכניס את הראש. ועל דרך זה דורנו – בחינת רגל, לגבי דורות הראשונים – בחינת ראש.
(ספר המאמרים קונטרסים ח"ג ע' קכ"א)
כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח
יראת שמים מקיימת את התורה
על מאמר המשנה "כל שיראת חטאו קודמת לחכמתו, חכמתו מתקיימת" (אבות פ"ג מ"ט), פירש "יראת חטאו" – הכוונה לעבודת התפילה, שצריך להיות קודמת ללימוד התורה – חכמתו. ואזי היא מתקיימת.
(משיחת שבת פרשת תבא תשכ"ח)